onsdag 31 december 2008

Tessis överblivna stackare



Det här är alltså min lilla hög! Jag hade väl en 20-30 olästa böcker stående i bokhyllan, och det var litet svårt att välja. Så det blev åtta, vi får väl se hur många jag hinner läsa...

Evelyn Waughs "En handfull stoft" har jag köpt på loppis för två kronor för två eller tre år sedan. Det är ett tryck från 1961, och som synes så är jag inte första ägaren. "Belevade människors sataniskt välemballerade omänsklighet blottas obevekligt i denna lika kvicka som kusliga satir över mellankrigstidens engelska societet", står det på baksidan. Vem kan motstå det?

Hjalmar Bergmans "Flicka i frack" är också ett loppisfynd, och det är en gammal skolversion, komplett med uppgifter och frågor längst bak. Någon har läst den före mig och gjort små anteckningar i den, "läxa", "hit" står det med sirlig handstil.

Jag ser verkligen fram emot att få ta itu med den här högen, märkligt nog eftersom jag inte brytt mig om den innan!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar