onsdag 31 december 2008

Olofs olästa del 1

Money, Bank Credit and Economic Cycles, de Soto
Den här har jag inte haft så länge, den känns ju rätt aktuell med tanke på det ekonomiska läget så jag ska nog ta mig an den. Stor text, relativt lättläst.


As I Lay Dying, Faulkner
Har varit med ett tag. Jag köpte den när jag kände att jag borde ha läst något av Faulkner. Det känner jag väl fortfarande.


The Collected Stories
, Singer
Denna har jag faktiskt läst en del av. Det är en novellsamling med alla hans noveller och frågan är om allt är läsvärt. Vet inte varför jag bestämde mig att jag tvunget skulle ha alla eller hur jag kom in på Singer. Det kan ha varit efter att ha läst Milorad Pavic.

Seven Pillars of Wisdom, Lawrence
Denna har jag börjat på flera gånger och misslyckats. Den borde ju vara spännande eftersom den handlar om hans erfarenheter som brittisk agent på arabernas sida i upproret mot turkarna under första världskriget men det tar aldrig riktigt fart. Jag har för mig att Vollmann skriver om den att Lawrence var så äcklad av sig själv och britternas svek mot araberna att han skrev en medvetet svårläst bok. Han var väl inte helt mentalt stabil i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar