torsdag 15 januari 2009

MIN BOKHÖG


Tack för att jag får vara med! Vilken bra idé. Min hög består av:
En lampa som gör mörker av Per Odensten (köpt i oktober 1999-pinsamt)
De vilseförda av Kate Atkinson (köpt 2005, dessutom köpt en gång till i engelsk pocket, usch)
Hennes mjukaste röst av Bengt Ohlsson (köpt omedelbart då den kom ut 2007 - var så himla bråttom... retfullt när pocketboken hinner komma)
Water for elephants av Sara Gruen (köpt 2008 sedan jag i The Economist läst att den var årets mest sålda bok i USA)
The rings of Saturnav W.G. Sebald(köpt 2007 efter att blivit inspirerad av recension).

Den här utmaningen passar mig alldeles utmärkt eftersom jag bestämt att ha ett bokköpfritt år. Om det, boktips och andra bokfunderingar kan ni läsa på http://www.boktokig-bokmal.blogspot.com/

1 kommentar:

  1. Välkommen Bokmalen! Det ser ut som en trevlig bokhög. Kul att du har en egen bokblogg också, blir intressant att följa. / Cecilia

    SvaraRadera