tisdag 23 juni 2009

Lets get this party started!

Så var man en del av de som vill bli motiverade att plöja igenom några av sina hyllvärmare.

Alex heter jag.

Jobbar på bokus.com sedan några år tillbaka. Ägnar fritiden åt EQII, läsning, se film, allmänt slapperi samt äta gott och dricka gott i goda vänners sällskap. Musiken har en stor del också och därför har min blogg tjofaderittan temat Varje dag har sin lilla trudelutt. Bloggen har med allt och inget att göra. Först och främst fungerar det som en form av klagomur och då och då som en form av information till de kompisar som jag inte hinner prata med så ofta.

Här ser ni en bild på min första omgång av hyllvärmare som jag ska ta mig igenom det snart kommande halvåret 2009.

Majgull Axelsson - Den jag aldrig var
När boken vart utgiven var Majgull på bokmässan och jag bytade några ord med henne kände jag mig inspirerad och beslutsam om att läsa den här boken. Jag har läst mycket, men inte en rad Majgull. Det finns många som skulle rekommendera Aprilhäxan istället men nu är det inte den som står och dammar i vår bokhylla.

Johan Theorin - Skumtimmen
Ett recensionsex från förlaget. Behöver jag säga mer? Pinsamt att jag aldrig läst den. Till och med sambon har hunnit med den som ljudbok i sitt pendlande till arbetet.

Peter Robinson - En ovanligt torr sommar
För säkert 1½ år sedan tipsade en vän om Peter Robinson och jag bestämde mig för att beställa en utav böckerna. Den har ännu ej blivit läst men ändå varit en av de som pekfingret petat ut från hyllan ett antal gånger då jag valt ny bok att läsa.

Gabriel García Márquez - Den onda timmen
När jag läst den sista raden i Hundra år av ensamhet bestämde jag mig för att gå på loppis och leta upp något annat av Márquez. Detta var den jag gick hem med.
I säkert 7 år har den stått i min bokhylla. Tror bestämt det är dags.

Harry Marinson - Aniara
Ett måste! hör jag alla säga. Hur kan den bara stå där?
Lugn, lugn... den tillhör en av de som ska vara utläst innan årets slut.

Det var det. Inget att att göra än att läsa ut Breaking Dawn och ge sig på en utav hyllvärmarna.

3 kommentarer:

  1. Åh, en nykomling, välkommen! Kul att se att det blir ett liv för utmaningen även efter halvnyår (?). Alex + bokus.. Nu undrar jag om det är samma Alex jag varit på intervju hos för typ 2 år sen. Kanske en namne? Spännande startfält, ska bli intressant att följa.

    Oraginsatören har lagt till etiketten 'startfält 2.0' för presentation av nya läshögarna. Jag har en vecka kvar som fackelbärare, jag får använda vad makt jag har. muahahaha

    SvaraRadera
  2. Välkommen i hyllvärmargänget! Snart ska jag presentera mina 5 - ska bara plåta dem först!

    SvaraRadera
  3. Tack tack! Trevligt att få vara här bland nya läskamrater!

    Cecilia: Fullt möjligt att det är mig du träffat. Jag har hunnit träffa väldigt många trevliga människor genom åren.
    Startfält 2.0 låter strålande!

    Barbabok: Ser fram emot att se din nya hög.

    SvaraRadera