tisdag 7 juli 2009

Inte bara en torr sommar...

Nu är en utav hyllvärmarna avklarad.
Jag önskar att jag kunde skriva lovord och ge min beröm till författaren, men dessvärre var detta något av det trögaste och torraste jag läst på väldigt länge.
I vanliga fall kommer jag igenom 2-3 böcker under Roskildeveckan, men denna gång tog denna ovanligt torra deckare nästan all min lästid. Jag kan ju inte heller ge mig utan måste läsa ut en bok oavsett om jag njuter av den eller verkligen ogillar den.
Det enda sköna med boken är några rader om krigstiden på den, även nu gråa och fuktiga, engelska landsbygden, dessvärre räcker det inte hela vägen.

Nu ska jag njuta lite av Charlaine Harris sydstatsvampyrer innan jag vågar ta beslut om det blir en hyllvärmare till under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar